love forever....
widget

Jumaat, 21 Januari 2011

Yang Pergi Biarkan Berlalu..., Motor Idaman =)

aSsalamualaikum... hope kalian semua sihat2x hendaknya.... semua orang mesti pernah ada kisah sedihkan. Macam tu jugak la aku selaku manusia biasa di muka bumi ciptaanNya. Tahun lepas 22/12/2010 adalah tarikh yang tak dapat aku lupakan... kekasih aku 'wa wa' telah di kebas orang... musnah hancur harapan aku saat aku mengetahui dia telah dicuri orang...
In Memory 2007-2010 ;'(

Apa2x pn..hidup mesti diteruskan...dengan adanya family dan insan tersayang yang banyak membantu merawat luka yang lara..,walaupun pahit namun harus ku telan jua..pasrah dengan apa yang jadi dan percaya mungkin akan ada yang terbaik buat diriku nanti... JENG.. jENG.. JEnG.. sekarang dalam proses merisik untuk mencari pengganti yang telah pergi... Sudah lama ku idamakannya dan hanya mampu melihatnya di tunggang oleh rakyat2x negara-negara luar sebelum ini... Tanggal pertengahan 2009 akhirnya beliau telah dilancarkan di Malaysia walaupun telah basi di negara2x luar yang telah melancarkannya sekitar tahun 2002.. lama bukan?? 
TadaAA...!!! Inilah motor idamanku sekarang... SUZUKI BELANG R 150cc
Cantik tak?? Bagi aku motor ni lain dari yang lain... aku minat cutting dia yang seksi (tak cukup baju) tu hehehe...jangan salah paham.. Disebabkan kehilangan kekasih lamalah aku terus terpikir untuk mencari motosikal yang kurang famous dalam erti bahasa tak panas dari segi kecurian... Sebelum merisik..restu ayah ibuku telah kupinta agar mendapat berkat darinya... Begitu juga dengan insan tersayang My Ever Love Noradiah yang turut menyokong dengan diriku =) thanks sayang..  bagi rakan2ku yang lain banyak yang memperlekehkan apa yang aku inginkan...bermacam tomahan aku dapat... weLL... ada aku kisah? duit aku bukan duit korang!! hehehe biar tak cantik dimata orang... hanya pemilik dan pencinta performance yang mengetahuinya... InsyaALLAH.. ada jodoh akan kumilikinya nanti...

Sedikit sebanyak info berkaitan Suzuki Belang R 150

SPECIFICATIONS
Engine type 4-stroke, air-cooled, DOHC
Bore (mm) 62.0
Stroke (mm) 48.8
Piston displacement (cm³) 147
Compression ratio 10.2 : 1
Carburetor MIKUNI BS26SS
Starter system Electric & kick starter
Lubrication system Wet sump
Clutch Wet, multi-plate type
Transmission 6-speed
Drive system RK428HSB, 120 links
Front suspension Telescopic, coil spring, oil-damped
Rear suspension Swingarm type, coil spring, oil-damped
Front brake Disc brake
Rear brake Disc brake
Front tire size 70/90- 17 M/C 38P tube type
Rear tire size 80/90- 17 M/C 44P tube type
Ignition type Electronics ignition (CDI)
Spark Plug NGK CR8E or DENSO U24ESR-N
Battery 12V 20.5KC (5.7AH) / 10HR
Headlight 12V 32/32W + 18/18W
Fuel tank 4.9 litres
Engine oil Without filter change - 1,000ml
With filter change - 1,100ml
Overall length 1,960 mm
Overall width 650 mm
Overall height 980 mm
Wheel base 1,280 mm
Kerb Weight 108 kg

Enjin DOHC 150cc dan mengeluarkan 16hp hehehe

Dan yang paling ' I Like' ialah panel meternya hohoho

Ok inilah sedikit sebanyak tentang motor idaman aku sekarang ni...nak cerita lebih-lebih aku pun belum tahu lagi tentang motor ni...so bersambung di lain blog yer kalau Comfirm aku dah memilikinya... thanks to U ALL yang sudi membaca coloteh aku =) daaAA....




0 comments:

Catat Ulasan