In Memory 2007-2010 ;'(
Apa2x pn..hidup mesti diteruskan...dengan adanya family dan insan tersayang yang banyak membantu merawat luka yang lara..,walaupun pahit namun harus ku telan jua..pasrah dengan apa yang jadi dan percaya mungkin akan ada yang terbaik buat diriku nanti... JENG.. jENG.. JEnG.. sekarang dalam proses merisik untuk mencari pengganti yang telah pergi... Sudah lama ku idamakannya dan hanya mampu melihatnya di tunggang oleh rakyat2x negara-negara luar sebelum ini... Tanggal pertengahan 2009 akhirnya beliau telah dilancarkan di Malaysia walaupun telah basi di negara2x luar yang telah melancarkannya sekitar tahun 2002.. lama bukan??
TadaAA...!!! Inilah motor idamanku sekarang... SUZUKI BELANG R 150cc
Cantik tak?? Bagi aku motor ni lain dari yang lain... aku minat cutting dia yang seksi (tak cukup baju) tu hehehe...jangan salah paham.. Disebabkan kehilangan kekasih lamalah aku terus terpikir untuk mencari motosikal yang kurang famous dalam erti bahasa tak panas dari segi kecurian... Sebelum merisik..restu ayah ibuku telah kupinta agar mendapat berkat darinya... Begitu juga dengan insan tersayang My Ever Love Noradiah yang turut menyokong dengan diriku =) thanks sayang.. bagi rakan2ku yang lain banyak yang memperlekehkan apa yang aku inginkan...bermacam tomahan aku dapat... weLL... ada aku kisah? duit aku bukan duit korang!! hehehe biar tak cantik dimata orang... hanya pemilik dan pencinta performance yang mengetahuinya... InsyaALLAH.. ada jodoh akan kumilikinya nanti...
Sedikit sebanyak info berkaitan Suzuki Belang R 150
SPECIFICATIONS | |
Engine type | 4-stroke, air-cooled, DOHC |
Bore (mm) | 62.0 |
Stroke (mm) | 48.8 |
Piston displacement (cm³) | 147 |
Compression ratio | 10.2 : 1 |
Carburetor | MIKUNI BS26SS |
Starter system | Electric & kick starter |
Lubrication system | Wet sump |
Clutch | Wet, multi-plate type |
Transmission | 6-speed |
Drive system | RK428HSB, 120 links |
Front suspension | Telescopic, coil spring, oil-damped |
Rear suspension | Swingarm type, coil spring, oil-damped |
Front brake | Disc brake |
Rear brake | Disc brake |
Front tire size | 70/90- 17 M/C 38P tube type |
Rear tire size | 80/90- 17 M/C 44P tube type |
Ignition type | Electronics ignition (CDI) |
Spark Plug | NGK CR8E or DENSO U24ESR-N |
Battery | 12V 20.5KC (5.7AH) / 10HR |
Headlight | 12V 32/32W + 18/18W |
Fuel tank | 4.9 litres |
Engine oil | Without filter change - 1,000ml With filter change - 1,100ml |
Overall length | 1,960 mm |
Overall width | 650 mm |
Overall height | 980 mm |
Wheel base | 1,280 mm |
Kerb Weight | 108 kg |
Enjin DOHC 150cc dan mengeluarkan 16hp hehehe
Dan yang paling ' I Like' ialah panel meternya hohoho
Ok inilah sedikit sebanyak tentang motor idaman aku sekarang ni...nak cerita lebih-lebih aku pun belum tahu lagi tentang motor ni...so bersambung di lain blog yer kalau Comfirm aku dah memilikinya... thanks to U ALL yang sudi membaca coloteh aku =) daaAA....
0 comments:
Catat Ulasan